30 éves a BAT Magyarországon
Innováció és ártalomcsökkentés a fókuszban
A BAT Pécsi Dohánygyár Kft. idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját.
A hazai működés és a pécsi gyár meghatározó szerepet tölt be a BAT A Better Tomorrow™ vállalati stratégiájának megvalósításában.
Az A Better Tomorrow™ elnevezésű stratégiát követve a BAT célja az, hogy olyan innovatív termékeket kínáljon a felnőtt fogyasztóknak, amelyek használata tudományosan igazoltan kevesebb kockázattal* jár az egészségükre a hagyományos dohánytermékekhez képest. Emellett a vállalat kiemelt hangsúlyt fektet a fenntartható működésre. Fennállásának 30. évében a magyar BAT entitás és a pécsi gyár kiemelt szerepet tölt be a BAT globális átalakulásában, egy jobb holnap építésében.
Az 1992-ben alapított BAT Pécsi Dohánygyár Kft. Budapesten több mint 100, Pécsett pedig több mint 900 főt foglalkoztat, a baranyai régió egyik legjelentősebb munkáltatója. 2021 óta a hazai piacon is elérhető a vállalat dohányhevítő készüléke, amely egy kevésbé káros* alternatíva a hagyományos cigaretta fogyasztáshoz képest. Pénzügyi eredmények tekintetében a cég 2021-ben 178,7 milliárd forintos nettó árbevétel mellett közel tízmilliárdos adózott eredményt ért el.
A gyártókapacitás 2019-es bővítésének köszönhetően a globális vállalat egyik legfontosabb gyártóhelyévé vált a pécsi nikotinpárnagyár, amely közel 30 piacra gyártja ezt a kevésbé káros* terméktípust. A nikotinpárnagyár 2021-ben szerzett karbonsemlegességi tanúsítványt és kizárólag zöldáramot használ. Itt és a másik két telephelyen, az idén 110 éves, történelmi pécsi dohánygyárban, illetve a 2014-ben alapított szivarkagyárban is folyamatosan keresik az energiahatékonyság javításának további lehetőségeit.
„A fenntartható működés mellett az innováció a termékfejlesztési irányokat is meghatározza” – mondta Orosz Zoltán, a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „az ártalomcsökkentési törekvéseknek például nagy lendületet ad az a nemrég publikált kutatás, amely megerősítette, hogy a dohányzás okozta egészségügyi ártalmak csökkenthetőek, amennyiben a hagyományos termékek fogyasztói – akik számára a leszokás valamilyen okból nem opció – teljesen átállnak hevítéses dohánytermékek használatára”.
###
A BAT vállalatcsoport
A BAT iparága egyik vezető nagyvállalata, amely több termékkategóriában is gyárt fogyasztási cikkeket. Célja „Egy jobb holnap” (A Better Tomorrow™) építése azáltal, hogy csökkenti üzleti tevékenységének az emberek egészségére gyakorolt hatását, ennek magvalósítása érdekében a felnőtt fogyasztókat olyan termékekkel látja el, amelyek fogyasztása tudományosan alátámaszthatóan kevesebb kockázattal* jár az egészségükre nézve.
A vállalat világosan kommunikálja, hogy a hagyományos cigaretta fogyasztása komoly egészségügyi kockázatokkal jár, amelyek elkerülésének egyetlen módja az, ha valaki nem is kezd el dohányozni, vagy minél előbb abbahagyja a dohányzást. Azokat pedig, akik továbbra is dohányoznak, arra ösztönzi, hogy térjenek át olyan kevésbé káros* termékek fogyasztására, amelyek tudományosan alátámaszthatóan kisebb kockázatot jelentenek az egészségre. Ennek megvalósítása érdekében a BAT egy teljes egészében fogyasztó-központú, fogyasztási cikkeivel több kategóriában is aktív vállalattá alakul át.
A BAT célja, hogy 2030-ra 50 millió fogyasztója legyen füstmentes termékeinek és 2025-re 5 milliárd fontos újkategóriás árbevételre tegyen szert. A BAT olyan ESG célokat tűzött ki maga elé, amibe beletartozik 2030-ra a teljes karbonsemlegesség elérése (Scope 1&2), 2025-re pedig a szükségtelen egyszer használatos műanyag használatának megszüntetése, valamint minden műanyag csomagolás újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá tétele.
A BAT több mint 52.000 munkavállalót foglalkoztat világszerte, és több mint 175 országban van jelen. A BAT Vállalatcsoport 2022 első felében 12,87 milliárd font bevételt és 3,68 milliárd font nyereséget termelt.
A vállalat termékkínálata a globális cigarettamárkákból és az egyre növekvő, kevésbé káros* új kategóriás dohány- és nikotin termékekből, valamint a hagyományos nem éghető dohánytermékekből áll. Ezek közé tartozik az e-cigaretta, a hevítéses dohánytermékek, valamint a dohányt nem tartalmazó nikotinpárnák. 2022 első felében 20,4 millió fogyasztónk választotta a nem hagyományos termékeinket, ami 2,1 milliós növekedést jelent 2021 teljes évhez képest.
* A bizonyítékok széles körére alapozva, és feltételezve, hogy teljes mértékben leszoknak a cigarettáról. Ezek a termékek nem kockázatmentesek, és függőséget okoznak.