S.PELLEGRINO YOUNG CHEF ACADEMY 2019-21 VERSENY
JEROME IANMARK CALAYAG NYERTE A S.PELLEGRINO YOUNG CHEF ACADEMY DÍJAT
Az Egyesült Királyságot és Észak-Európát képviselő Jerome Ianmark Calayag briliáns kulináris tehetségével tűnt ki a mezőnyből, megelőzve kilenc másik, a világ minden tájáról érkező, tehetséges séfet. A rangos címet a Milánóban megrendezett díjátadó ünnepségen vehette át.
Október 30-án, este ért véget a világ legizgalmasabb séftehetségkutatója, amelyet a S.Pellegrino Young Chef Academy hozott létre a gasztronómia jövőjének felkarolása érdekében. A S.Pellegrino Young Chef Academy 2019-21 verseny nagydöntője során, a versenyfőzés fordulóit követően, az Egyesült Királyság és Észak-Európa régiót képviselő Jerome Ianmark Calayagot hirdették ki nyertesnek. Jerome lenyűgöző “Szerény zöldségek” fogását, mentorával, David Ljungqvisttel közösen álmodta meg. A fiatal séf ámulatba ejtette a nagyra becsült zsűrit az alapanyagok kiválasztásával, képességeivel, zsenialitásával, az étel szépségével, valamint mögöttes üzenetével, és ezzel kilenc másik, a világ minden tájáról érkező, tehetséges séfet győzött le. Koppány Levente Magyarország képviseletében a kilencedik helyen végzett.
A rangos cím elnyerésével Jerome Ianmark Calayag a korábbi bajnokok, Mark Moriarty (2015), Mitch Lienhard (2016) és Yasuhiro Fujio (2018) mellett vonul be a történelembe.
Ami a legfontosabb, a lehetőségek úttörőjeként izgalmas utazásra indul, hogy részt vegyen a jövő gasztronómiájának alakításában. A S.Pellegrino Young Chef Academy verseny győztesét a gasztronómia világának hat óriásából álló zsűrije – Enrico Bartolini, Manu Buffara, Andreas Caminada, Mauro Colagreco, Gavin Kaysen, Clare Smyth – választotta ki. A zsűritagokat nem csak Jerome nyűgözte le, hanem a verseny általános színvonalától is el voltak ragadtatva. A S.Pellegrino család köszönetét fejezi ki Pim Techamuanvivitnek, aki tapasztalatával pozitívan járult hozzá a versenyhez, annak különböző fázisaiban, és aki a világjárvány miatt nem tudott Olaszországba repülni a nagydöntőre.
Az idei versenyen három új díjat vezettek be a S.Pellegrino Young Chef Academy Díj kiegészítéseként, amelyek tükrözik a S.Pellegrino hitét a gasztronómia átalakító erejében és a konyhán kívüli hatásában. Az afrikai és közel-keleti régiót képviselő Elissa Abou Tasse az „Ádám kertjével” lett az Acqua Panna Gasztronómiai Kapcsolatokért Díj nyertese annak elismeréseként, hogy fogását olyan összetevőkből készítette, amelyek kiemelik saját kulturális hátterének gazdagságát és tükrözik a különböző kultúrák közötti tökéletes kapcsolatot. Callan Austin, az afrikai és közel-keleti régióból, a „A szellemháló” nevű alkotásával elnyerte S.Pellegrino Társadalmi Felelősségvállalásért Díjat, amelyet a Food Made Good ítél oda annak a séfnek, akinek a receptúrája legjobban képviseli a társadalmilag felelős gyakorlatok elvét. Végül pedig a Fine Dining Lovers online közössége a Fine Dining Lovers Gondolatébresztő Díjat az ibériai és mediterrán országokból származó Andrea Ravasionak ítélte oda, aki a „Parasztvasárnap” fogásával a leginkább képviselte személyes meggyőződését.
A S.Pellegrino Young Chef verseny a S.Pellegrino Young Chef Academy kulcsfontosságú projektje.
Az ásványvízmárka tavaly indította útjára azzal a céllal, hogy a fiatal tehetségek felfedezésével és az oktatási, mentorálási és tapasztalatszerzési lehetőségek tervének kidolgozásával a gasztronómia jövőjét ápolja. Az idei verseny minden eddiginél lenyűgözőbb volt, hiszen a világ minden tájáról érkeztek jelentkezők. 135 fiatal séf jutott át az előválogatáson, és vett részt a 12 régió résztvevő országainak nemzetközi zsűrije előtt zajló élő séfversenyeken. A S.Pellegrino Young Chef Academy verseny regionális győztesei egy mentori program után érkeztek a nagydöntőre, amely során egy vezető séf támogatásának köszönhetően finomíthatták fogásaikat.
A három napos rendezvény egy különleges gálavacsorával ért véget. A gasztronómia óriása, Massimo Bottura és csapata – Takahiko Kondo, Riccardo Forapani, Francesco Vincenzi, Jessica Rosval és Bernardo Paladini – közreműködésével a vendégek megtapasztalták a S.Pellegrino Young Chef Academy igazi szellemiségét. Egy olyan környezetet, amely a tehetségből, kreativitásból, innovációból, szenvedélyből és professzionalizmusból áll. Massimo Bottura ceremóniamesterként és inspiráló mentorként az öt séf mellett állt, hogy öt egyedi és exkluzív kulináris pillanatot teremtsen, amelyek mindegyike a csapat stílusát, szellemiségét és történetét sűrítette magába.
Stefano Bolognese, a Sanpellegrino nemzetközi üzletágának igazgatója elmondta:
„Nagyon büszkék vagyunk a nagyszabású döntőre, amely lehetőséget teremtett arra, hogy személyesen is újra találkozzunk, néhány igazán fenomenális kulináris tehetséget lássunk munka közben, és közösen hozzunk létre valami rendkívülit. Köszönjük mindazoknak, akik a világ minden tájáról csatlakoztak hozzánk, hogy osztozzanak e három nap lelkesedésében, csodálatos volt. Jerome igazán ragyogott a nagyra becsült zsűri előtt, és a legmelegebb gratulációnk illeti őt, azzal a kívánsággal, hogy a saját szenvedélyét és gondolkodásmódját tegye az asztalra, ezzel is segítve a jövő gasztronómiájának alakítását. Szeretnénk köszönetet mondani az összes fiatal tehetségnek is, akik ennek az inspiráló utazásnak a főszereplői és már tagjai a S.Pellegrino Young Chef Academy-nek. Ők a jövő sorsfordítói, sok sikert és káprázatos karriert kívánunk nekik! A kreatív tehetségek keresése nem áll meg, és alig várjuk, hogy további részleteket közöljünk a következő S.Pellegrino Young Chef Academy versenyről”.
A S.Pellegrino Young Chef Academy 2019-21 verseny kiemelt eseményei megtekinthetők a S.Pellegrino Young Chef Academy és a Fine Dining Lovers csatornáin. Ha többet szeretne megtudni az izgalmas tehetségkutatóról, látogasson el a https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/ weboldalra.
A S.Pellegrino és az Acqua Panna
A S.Pellegrino, Acqua Panna és Sanpellegrino gyümölcsitalok a milánói székhelyű Sanpellegrino S.p.A. nemzetközi márkái. Az öt kontinensen, több mint 150 országban forgalmazott termékek értékes eredetüknek köszönhetően világszerte a kiváló minőséget jelképezik. Tökéletesen kifejezik az olasz stílust, amely világszerte egyet jelent az örömmel és az egészséges életmóddal. Az 1899-ben alapított Sanpellegrino S.p.A ásványvizeket, alkoholmentes italokat, üdítőket és jegesteákat felvonultató kínálatának köszönhetően az olaszországi üdítőszektor vezető vállalata. Meghatározó olasz ásványvízgyártóként a vállalat mindig is elkötelezett támogatója volt a víz védelmének. Felelősségteljesen és szenvedélyesen dolgozik, hogy ezt a forrást megőrizze, jövőjét biztosítsa.
Szentkirályi Magyarország
A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente. A Mattoni 1873 Csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét. A felvásárlást követően a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi operációkat. Létrehozták ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját.
A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, Gatorade, Lays és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.