Így zöldítik a turizmust a Keletinél
A májusban nyílt IntercityHotel Budapest anyavállalata, a német Deutsche Hospitality szállodacsoport folyamatos növekedésben van, céljai közt szerepel, hogy a következő években a vezető szállodaláncok közé kerüljön Európában. A fenntarthatóság terén is konkrét terveik vannak: 2050-re klímasemlegessé szeretnének válni az üzemeltetés terén.
A vállalat CSR-stratégiájával összhangban a közösségi közlekedés elérhetősége egy fontos helyszínválasztási szempont az IntercityHotelek nyitásakor, így azok elsősorban vasúti főpályaudvarok, repülőterek és tömegközlekedési csomópontok tőszomszédságában épülnek. A szálloda zöldenergiát használ, a rendelt ételek nyersanyagai lehetőség szerint maximum 250 km távolról érkeznek, továbbá elsőként vezették be a Green Meeting koncepciót Magyarországon.
Épülettervezés zöld alapokon
A klímasemlegesség 2021-től kiemelt szempont a Deutsche Hospitality hoteleiben, így a zöldmegoldások az épülettervezéstől az üzemeltetésen át a karbantartásig fontos szerepet kapnak. A IntercityHotelek üzemeltetésére egyedülálló módon csak zöldenergiát használnak, továbbá a budapesti hotel esetében a 312 szoba mindegyikét, a BistroLonge & Bar-t, valamint a konferenciatermeket is úgy tervezték meg, hogy természetes napfénnyel önállóan is meglehessen világítani. A szobák és termek ablakai földig érnek, a fürdőszoba fala is üveg, hogy lehetőség szerint takarékoskodjanak a világítással. A beáramló napfény folyamatosan táplálja a lobbiban található rengeteg élőnövényt és zúzmófalat is, mely természetes módon tisztítja, párásítja a közösségi tér levegőjét.
Csökkentik a műanyag-felhasználást
A fogyasztási cikkek környezetre gyakorolt negatív hatásának minimalizálása érdekében sikeresen optimalizálták a szobai piperecikkeket is, így ennek köszönhetően a Deutsche Hospitality európai hoteleiben évente 12,3 tonnával csökkentették a felhasznált kemény szappan mennyiségét, és évi 4 tonna műanyagot takarítottak meg idáig. A Green Option keretében a fenntarthatóságra a vendégek figyelmét is igyekeznek felhívni, akik maguk is tehetnek a fenntarthatóbb működtetésért, például úgy, ha lemondanak a másnapi ágyneműcseréről, vagy a takarításról, melyért cserébe a hotel italkuponnal ajándékozza meg őket.
Green meeting – minden elemében
„A szállodalánc Green Meeting koncepciójának célja, hogy a náluk rendezett találkozók vagy rendezvények ökológiai hatásait minden szakaszban – a tervezéstől és a megvalósítástól egészen a vendégek távozásáig – minimalizáljuk” – mondta el Polgár Tibor. Az IntercityHotel Budapest general manager szerint a koncepció a megelőzési, csökkentési és kompenzációs intézkedéseken alapul, az egyes elemek pedig kiegészítik egymást. A szálloda újrahasznosított és fenntarthatóbb anyagokból készült konferencia-felszerelést biztosít, valamint előnyben részesíti a regionális és szezonális élelmiszereket. Polgár Tibor elmondta, hogy nem használnak műanyagpalackozott vizet, továbbá csak fair trade kávét, teát és szezonális, valamint lokálisan beszerzett snackeket biztosítanak a vendégeknek. Így az öt, összesen 200 fő befogadására alkalmas konferenciateremben megtartott rendezvények ténylegesen hozzájárulnak a vendégek CO2-lábnyomának csökkentéséhez, amelyről a megrendelő ügyfél kérésére egy partnercég által kibocsátott tanúsítvány is kérhető.
Fenntartható beszerzés
A szállodákban kínált ételek esetében a regionális és szezonális termékeket részesítik előnyben, és ha tehetik, csak a közeli régiókból szerzik be. A tojás csak szabadtartású, ketrecmentes farmokról hozatják, továbbá mivel a húsnak és a halnak átlagon felüli a szénlábnyoma, így a Deutsche Hospitality célkitűzése, hogy 2021-re az EU-ban található hoteleiben és 2023-ra globális szinten is legalább 30 százalékra növeljék a vegán és vegetáriánus ételek arányát étlapjukon. Törekednek továbbá a körforgásos gazdaság megvalósítására és az élelmiszer-hulladék minimalizálára.
Környezetbarát közlekedés
Az ökotudatosság a városi közlekedés esetében is fontos, ezért az IntercityHotel Budapest térítésmentesen biztosít lehetőséget egyéni vendégeinek a budapesti tömegközlekedés használatára, FreeCityTicket jegyek segítségével. A szállodában megszállók e-töltőállomásokhoz is hozzáférhetnek, amelyekhez parkolóhely és a megfelelő infrastruktúra is tartozik. Az anyavállalt németországi hoteleinek vendégei már most is a német Deutsche Bahn vasúttársaság speciális „Veranstaltungsticket”-jével (rendezvényjegy) olyan távolsági és regionális vonatokon utazhatnak a hotelbe, amelyek 100 százalékban zöldáramot használnak.
###
A Deutsche Hospitality:
A Deutsche Hospitality IntercityHotel márkája több mint 40 felső-középkategóriás városi szállodát foglal magában, elsősorban repülőterek és vasúti főpályaudvarok közvetlen közelében. Az IntercityHotel portfóliájába tartozó szállodák megtalálhatók Magyarországon, Németországban, Ausztriában, Hollandiában, Omanban és Kínában, további 20 pedig fejlesztés alatt áll. A Deutsche Hospitality az IntercityHotel mellett további négy sikeres szállodai brandet képvisel. A Steigenberger Hotels & Resorts mintegy 60 történelmi épületben kialakított klasszikus eleganciájú hotellel, nyüzsgő városi rezidenciával, illetve az érintetlen természet mélyén található egészség és szépség oázissal rendelkezik. A MAXX by Steigenberger egy új, karizmatikus koncepció, melynek mottója: „MAXXimize your stay”. A Jaz in the City szállodák a városi életmódot tükrözik a helyi zenei és kulturális életből merítve. A Zleep Hotels megfizethető áron egyesíti a kiváló szolgáltatást és a trendi dizájnt Dániában és Svédországban.