Hirdetés

Éttermek tisztasága: csak a kórházakban várunk el szigorúbb higiéniát

Új higiéniai tanácsadó szolgáltatást indít vendéglátóknak a Tork

A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb elvárásaik vannak a vendégeknek az éttermi higiéniai és a fenntarthatóság terén is. A felmérések szerint 10-ből 6 embernek fontosabb lett a tisztaság a járvány óta, 90%-uk pedig a környezetbarát szemléletet is kulcsfontosságúnak tartja. Ezeknek a kívánalmaknak segít megfelelni a világ vezető higiéniai szolgáltatója, az Essity új, éttermeknek szóló tanácsadó szolgáltatása a Tork WorkflowTM. Mindezt Sipos Norbert séf, a Tork márkanagykövete mutatta be.

Egy 2022-es felmérésben az éttermi vendégek 90%-a mondta azt, hogy a fenntarthatóság fontos számára, és 57%-uk vélekedett úgy, hogy a vendéglátóipar jelentős hatást gyakorolhat a környezetre[1]. Az Essity saját kutatásából pedig az derült ki, hogy a COVID-19 járvány óta 10-ből 6 embernek magasabbak az elvárásai[2] az éttermek és kávézók higiéniai színvonalával szemben – szigorúbb követelményeket csak a kórházakkal szemben fogalmaznak meg az emberek.

Sipos Norbert és Nagy Géza a Tork fenntarthatósági és éttermi higiénés előadásán. GasztroMagazin 2023.

Azért, hogy segítsen megfelelni az elvárásoknak, az Essity professzionális márkája, a Tork új higiéniai tanácsadó szolgáltatást és termékeket fejlesztett kifejezetten vendéglátó egységek számára. A Tork WorkflowTM egy komplex szakértői tanácsadó szolgáltatás, amelynek segítéségével az éttermek úgy tudják biztosítani a higiénikus és fenntartható környezetet  a konyhától a vendégtéren át a mosdókig, hogy közben javítják operatív hatékonyságukat és csökkentik költségeiket. Mindez pedig egybevág a fogyasztói elvárásokkal is.

Hogy minden a helyére kerüljön a konyhában

„A tisztaság minden konyhában az egyik legfontosabb szempont, de egy-egy szennyeződés eltávolítása rosszul megszervezett munkafolyamatok esetén óhatatlanul kibillenti a ritmusból a konyhai dolgozókat. Márpedig felméréseink szerint az éttermi alkalmazottak 77%-a egyetért azzal, hogy a munkafolyamatok megszakítása negatívan befolyásolja a vendégélményt, és 4-ből 3 konyhai munkatárs elégedettebb lenne, ha rendezettebb munkahelyen dolgozhatna” – mondta el Nagy Géza, a Tork kereskedelmi igazgatója. – A Tork WorkflowTM tulajdonképpen egy tudásanyag, amely több mint 50 év fenntartható higiéniai menedzsmenti tapasztalata alapján kínál tippeket, útmutatókat, hogy hatékonyabbá tegye a konyhai higiéniai munkafolyamatokat, és növelje a konyhai személyzet elégedettségét éppúgy, mint a vendégekét.”

A Tork Workflow szolgáltatást Sipos Norbert, a szálkai Noresa Étterem és Panzió konyhafőnöke, a Tork márkanagykövete mutatta be a Tork sajtótájékoztatóján. A séf elmondta: „Franciaországban töltött éveim alatt sajátítottam el a konyhaművészetet, és onnan hoztam magammal a „mise en place” filozófiát, annyit tesz, mint a helyére tenni mindent. Átfogó szemlélet, amelynek fontos része a higiénia is, ami nem csak arról szól, hogy a pult tiszta legyen, hanem arról is, hogy a teljes személyzet számára rögzüljenek olyan mozdulatok és higiéniai gyakorlatok, melyekkel mindenki azonos színvonalon és gyorsasággal végezheti el a munkáját. Ugyanilyen fontos odafigyelni a környezetük optimális kialakítására, beleértve a higiéniai eszközök jó megválasztását és kézre álló elhelyezését is. Attól tud egy konyha igazán jól működni, ha mindenki egy célért, szervezetten és higiénikusan dolgozik. Ebben segít a Tork WorkflowTM minden kollégának.”

Csodakendő a konyhai dolgozóknak. A Tork új termékei is ó illeszkednek ebben a filozófiába, és nagyban megkönnyíthetik az éttermi dolgozók munkáját. Ilyen termék az új Tork 2az1ben súroló- és tisztítókendő. Az elterjedt vendéglátóipari tisztítókendők gyakran nem alkalmasak a letapadt, makacs szennyeződések eltávolítására. Ezzel szemben a 2az1ben súroló- és tisztítókendő egyszerre biztosítja a mosogatószivacsok érdességét és a hagyományos Tork tisztítókendők nedvszívó képességét. A személyzet így egyetlen, egyszerűen használható terméket használva tud elbánni a legmakacsabb konyhai és éttermi szennyeződésekkel is. Ráadásul könnyű vele megtisztítani a nehezen elérhető helyeket is, akár 10-szer kiöblíthető és újra felhasználható, és nem karcol.

Fókuszban a fenntarthatóság: főszerephez juthat a fenntarthatóbb higiéniai rendszer

„Naponta tapasztalom, hogy a vendégek számára egyre fontosabb a környezetvédelem kérdése. Egy étterem számos területen tehet a fenntarthatóságért: helyi és szezonális alapanyagokat szerez be, igyekszik csökkenteni a keletkező hulladék mennyiségét és energiatakarékos konyhai eszközöket használ. Rengeteg múlik azonban a higiénián is, és a Tork ezen a téren is jó partner” – mutatott rá Sipos Norbert séf.

„A Tork számos területen igyekszik hozzájárulni ökolábnyomának mérsékléséhez, ennek jegyében az idei évtől szén-dioxid-semleges tanúsítvánnyal rendelkező adagolókat kínálunk – tette hozzá Nagy Géza. – A 27-féle karbonsemleges adagolónk gyártásához igazoltan megújuló villamos energiát használunk, a fennmaradó kibocsátást pedig úgy kompenzáljuk, hogy a ClimatePartner által tanúsított éghajlatvédelmi projektekbe invesztálunk, amelyek tiszta ivóvizet biztosítanak Kambodzsában, energiatakarékos tűzhelyeket Indiában, illetve támogatják az indonéziai erdők védelmét.”

Nemzetközi „zöld” díjas megoldások a hazai éttermekben is

A Tork anyacége, az Essity idén ismét platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági minősítő cégtől, amelynek vizsgálatában a vállalatok felső 1 százalékában szerepel. A környezetvédelem már a tervezés során fontos szempont a vállalatnál. Az olyan rendszerek, mint a Tork SmartOne® vagy a Tork Reflex® a fogyasztás akár 40%-os csökkentését is lehetővé teszik kialakításuknál fogva.

Fontos a cég számára körforgásos gazdaság is. Az Essity legnagyobb franciaországi egysége, hondouville-i üzeme 2008 óta vezető szerepet tölt be az élelmiszer- és italcsomagolásokból származó papírrostok újrahasznosításában, a legutóbbi bővítés pedig 40%-kal növelte a gyár újrahasznosítási kapacitását. Ez lehetővé teszi a csomagolások szinte valamennyi anyagának újrahasznosítását, beleértve a műanyagot és az alumíniumot is. Az Essity a rostnyersanyagot a Tork papír termékek gyártásához használja fel.

A cég nemrég felavatta a világ első olyan professzionális papír higiéniai gyártósorát, amelynek nyersanyaga használt élelmiszer- és tejcsomagolás. A létesítmény évente 25 000 tonnát hasznosít újra, ami a Franciaországban összegyűjtött, válogatott és újrahasznosított élelmiszer- és italos kartondobozok 60%-ának felel meg.

###

A Torkról

A Tork márka professzionális higiéniai termékeket és szolgáltatásokat kínál világszerte az éttermektől és egészségügyi intézményektől kezdve az irodákon és iskolákon át az iparig. Termékeink között találhatók adagolók, papírtörlők, toalettpapírok, szappanok, szalvéták és tisztítókendők, emellett pedig adatvezérelt takarításhoz szükséges szoftvermegoldások is. A higiénia, a funkcionális tervezés és a fenntarthatóság terén szerzett szakértelmünkkel a Tork olyan piacvezetővé vált, amely támogatja ügyfeleinket abban, hogy előre gondolkodjanak, így mindig készen állnak a váratlan helyzetekre is. A Tork az Essity globális márkája, és több mint 110 országban elkötelezett partnere az ügyfeleknek. A Tork legfrissebb híreiről és innovációiról a https://www.tork.hu/ oldalon tájékozódhat.  

Az Essityről

Az Essity egy vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalat. Elkötelezettek vagyunk a kényelem és tisztaság előteremtésében termékeink és szolgáltatásaink révén. Az értékesítés mintegy 150 országban folyik a TENA és a Tork vezető globális márkák, valamint más erős márkák, mint például az Actimove, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic, Vinda és Zewa alatt. Az Essitynek mintegy 48 000 alkalmazottja van. A nettó árbevétel 2022-ben mintegy 156 milliárd svéd koronát (15 milliárd eurót) tett ki. A vállalat központja Stockholmban, Svédországban található, az Essity-t a Nasdaq Stockholm tőzsdén jegyzik. Az Essity áttöri a jólét akadályait, és hozzájárul az egészséges, fenntartható és körforgásos társadalomhoz. További információ a essity.com oldalon található.

[1] What Do Consumers Really Think About Restaurant Sustainability? | Simplot Foods
[2] Essentials Initiative Survey 2020-2021 – Home (essity.com)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .