Ferencvárosban is átalakult a METRO
Gőzerőre kapcsol a legnagyobb forgalmat lebonyolító METRO-áruház
Sorban a nyolcadikként a ferencvárosi METRO-áruház is megújult a professzionális vásárlók jobb kiszolgálása érdekében. Az áruházlánc ferencvárosi tagja méretében és teljesítményében is kiemelkedik. A 10.000 négyzetméteres áruház bonyolítja a legnagyobb forgalmat a 13 hazai METRO közül. A változások az értékesítés felpörgetését szolgálják a profi vevők – kiskereskedők és vendéglátósok – körében. A megújult áruházat november 2-án adták át ünnepélyes keretek között a vásárlóknak.
Új stratégiához új üzleti modell
A METRO-áruházak átalakításának hátterében egy nemzetközi stratégiai fordulat áll. Ennek alapjait 2021-ben vetették meg, és 2022-ben már meg is kezdődött a stratégia kiszolgálását lehetővé tevő új üzleti modell bevezetése. Az üzleti modellt lényegében a partnerek visszajelzései és építő javaslatai motiválták. Nagyobb fókuszt kapott benne a két kulcs célcsoport, a kiskereskedők és a vendéglátósok kiszolgálása, a mennyiségi értékesítés előmozdítása, valamint a vásárlási folyamat egyszerűsítése és hatékonyabbá tétele. Az üzleti modellt többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésnek nevezik a METRO-ban. A stratégia nemcsak szemléletváltást, hanem fizikai átalakulást is hozott.
Nyolc magyar áruház már hatékonyabb
A teljes áruházlánc célul kitűzött átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO. 2022 tavaszán Budakalászon készült el az első nagy hatékonyságú raktáráruház, majd ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen. Ezt júniusban az átalakított székesfehérvári áruház átadása követette. Az átépítések nem jelentettek leállást, hiszen az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt megvalósított munkálatok alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. A ferencvárosi áruház átépítése azonban minden előző átalakításhoz képest hatékonyabb volt. A korábbi áruház-átápítések gyakorlatával szakítva a METRO a ferenvcárosi áruházat mindössze 3 hét alatt, éjszakai műszakban alakította át: ennek köszönhetően a felújítások minimális fennforgást jelentettek a vásárlók számára. A változások annál látványosabbak lettek.
A lehető legrövidebb idő alatt hatalmas változás
A változásokat Hódi József áruház- és vonzáskörzeti igazgató ismertette. A leginkább szembetűnő változás, hogy szellősebb, levegősebb lett a kialakítás – mutatott rá – szélesebb közlekedőfolyosók segítik az alaposan megpakolt bevásárlókocsik mozgatását az áruházon belül. A vásárlói igényekhez igazodott az élelmiszerterület növelése és a non-food terület csökkentése a kínálat átgondoltabbá tevésével. A vevőszolgálati pult egy többfunkciós sziget lett, melyben együtt működik a kasszafelügyelet és a vevőszolgálat, karnyújtásnyira az automata és a scan and go kasszáktól. A korábban megszokottnál jóval nagyobb arányban történik raklapos termékelhelyezés a gyorsan fogyó, népszerű termékek értékesítésére. A 10.000 négyzetméteres áruházban összesen 1800 raklapos kihelyezés található. A polcokon a termékek nem egyesével, hanem egységcsomagokban vannak kihelyezve. Ezáltal a dolgozók gyorsabban töltik fel őket, mindig van elérhető készlet, és a vásárlás is hatékonyabb. Az egyszerűsítés és hatékonyság jegyében a zavaró információkat és installációkat eltávolították az eladótérből, s áttekinthetőbbé váltak a polccímkék és az ártáblák is.
Nagykereskedelmi csúcsok felé
A vásárlóknak és a METRO-ban dolgozóknak egyaránt kedvező nagyobb hatékonyságot nemcsak a fizikai változások és az üzleti szemlélet átalakulása szolgálja, hanem az átláthatóbb kínálat, a stabilabb árukészlet, valamint a kiváló ár-érték arányú saját márkák arányának növelése. – összegezte az Igazgatótanácsot képviselő Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató. Az árpolitikát illetően a “Többet olcsóbban!” gyakorlat kiterjesztése érhető tetten. Immár közel 5000 terméket lehet komoly mennyiségi kedvezménnyel vásárolni. A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, valamint digitális üzletág és online platformok teszik teljessé. A megnövekedett hatékonyságnak köszönhetően a METRO a Business Days konferencián immár zsinórban másodjára nyerte el a STAR STORE Év Nagykereskedelmi Üzletlánca elismerést.