Egymilliárdos beruházás okos élelmiszerek gyártására
A december végén befejeződő teszteket követően 2022 januárjában kezdik meg a gyártást a Hajdúsági Sütödék-csoport debreceni új üzemében. A termelés felfutásával – várhatóan másfél éven belül – akár évi 40-50 millió darab kedvező élettani hatású szendvicsalap és péksütemény készülhet itt. A cégcsoport e speciális élelmiszer szegmensben részben gyártóként, nagyobbrészt innovátorként iparága éllovasa kíván lenni.
A beruházást megvalósító csoporttag, a Hajdúsági Sütödék Kft., 800 ezer euró európai uniós forrást használt fel a projekthez, amely az előkészítéseket követően kilenc hónap alatt valósult meg. A cégcsoport elismerésekkel is igazoltan az egyik leginnovatívabb magyar tulajdonú szereplője az ágazatnak.
A több mint húsz éve saját forrásra alapozott Okos Élelmiszer (Smart Food) elnevezésű kutatási programjuk során született sütőipari termékek aktív élettani előnyöket nyújtanak a fogyasztóknak, többek között az immunrendszer normál működésének támogatásával, vagy az emésztési tranzit javításával. Első brandjük – a Vitajó – cipó formátumai több mint négy éve kerültek a piacra, s ma már évi több mint 2 milliárd forintos forgalmat generálnak Magyarországon. A cégcsoport speciális gyártói-piaci franchise rendszert épít ki a termékek elterjesztése érdekében.
„Az új üzem a tervek szerint kizárólag okos élelmiszereket gyárt majd” – mondta Szakács Tamás, a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója, az Okos Élelmiszer-koncepció kidolgozója. Elsőként a Vitajó márka új szendvicsalapjaival és péksüteményeivel ismerkedhetnek meg a vásárlók. A portfólió kiszélesítésére a piaci visszajelzések alapján folyamatosan kerül sor.
A csaknem 380 embert foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport 2021-et várhatóan 8,1 milliárd forint árbevétellel zárja, adózás előtti eredménye pedig meghaladja a 200 millió forintot. Az egymilliárd forintból megvalósult beruházás műszakonként átlagosan 16 új munkahelyet teremt.
Fotó: Magánarchívum